Magiczny składnik

Przepisy

Pasta regeneracji z pieczonej dyni i papryki z chipsami warzywnymi

Co ciekawe, ten przepis powstał we współpracy z Netflixem przy premierze drugiego sezonu serialu Stranger Things, ale nie musiałem go wcale nigdzie publikować. Stwierdziłem jednak, że szkoda tak dobrego przepisu i zdjęć, z których jestem bardzo zadowolony. Postanowiłem więc opublikować i podzielić się z wami. Sam muszę się przyznać, że oglądam całkiem sporo sefiali, filmów i często pracuję po nocach. Odczuwam wtedy wielką potrzebę podjadania, a jak wiadomo, jeśli nie mamy nic specjalnie przygotowanego, to zazwyczaj nie są to super zdrowe rzeczy. Tutaj proponuję przygotować pastę z pieczonych warzyw i ususzyć chipsy. Taka mieszanka raz zrobiona powinna wam wystarczyć na wiele wieczorów. Wystarczy sięgnąć do lodówki czy szafki. Odkąd mam suszarkę do warzyw, to robię jakieś hurtowe ilości chipsów z warzyw, owoców czy nawet suszone mięso (beef jerky). Zapraszam na ten bajecznie prosty i satysfakcjonujący przepis. Miłego podjadania!
  • Składniki
  • Sprzęt

Składniki na pastę:

  • kilogram dyni typu hokkaido lub piżmowej
  • kilogram czerwonej papryki
  • 1 główka czosnku
  • 1/4 szklanki oliwy
  • kilka łyżek soku z buraka
  • sok i skórka starta z jednej cytryny
  • 2 łyżeczki prażonego i świeżo mielonego kminu rzymskiego
  • sól i pieprz do smaku
  • pietruszka i tymianek do dekoracji
  • prażona kasza gryczana lub ryż do dekoracji
  • ćwiartki cytryny do dekoracji
  • prażone pestki dyni do dekoracji

Składniki na chipsy:

po kilka marchewek, buraków, pietruszek, brukselek, por

Wykonanie:

  1. Żeby zrobić chipsy, zarezerwuj sobie kilka godzin przed rozpoczęciem seansu. Obierz warzywa korzeniowe i pokrój je w cienkie plastry. Najlepiej za pomocą obieraczki lub ostrego noża. Zblanszuj takie chipsy (buraki osobno, żeby nie barwiły) przez kilka minut i przełóż do zimnej wody. Brukselkę rozdziel na poszczególne listki. Ugotuj i ostudź. Chodzi o to, żeby warzywa były nadal twarde, ale stały się półprzezroczyste. Następnie warzywa dokładnie wysusz za pomocą ręcznika papierowego i susz w piekarniku z termoobiegiem przez kilka godzin (temperatura 80-90 stopni). Możesz też użyć suszarki do warzyw i grzybów.
  2. Dynię pokrój w mniejsze kawałki, ale nie obieraj ze skóry. Zawiń każdy kawałek w folię aluminiową. Tak samo zrób z czosnkiem.  Paprykę przekrój na pół i oczyść  z gniazd nasiennych.Posmaruj 2 łyżkami oliwy i przełóż na blaszkę. Rozgrzej piekarnik do 200 stopni i piecz przez ok. pół godziny(dynia może potrzebować trochę więcej czasu). Nie przejmuj się lekkimi przypaleniami skórki papryki. Pieczenie warzyw sprawi, że uwolni się ich naturalny cukier i będą smaczniejsze.
  3. Po tym czasie gorącą paprykę przełóż do worka foliowego lub do miski przykrytą folią do przestygnięcia. Chodzi o to, żeby papryka się zaparowała i łatwiej było ściągnąć skórkę. Dynię wyciągnij z folii aluminiowej i wydrąż łyżką zostawiając skórę. Wyciągnij paprykę i obierz ze skóry. Upieczone warzywa przełóż do miski i wciśnij do nich czosnek przez praskę.
  4. Do miski dodaj resztę składników i zblenduj za pomocą blendera. W razie potrzeby dolej trochę wody. Pastę przełóż do salaterki i podawaj z pietruszką, listkami tymianku, prażoną kaszą gryczaną (lub ryżem), pestkami dyni i ćwiartkami cytryny. Przekąska świetnie sprawdza się jako zdrowy i pyszny zamiennik popcornu. Podjadaj regularnie, żeby nie kusiło cię zaglądanie do lodówki.
Podsumowanie
recipe image
Nazwa przepisu
Pasta regeneracji z pieczonej dyni i papryki z chipsami warzywnymi
Opublikowany
Total

Komentarze

  • To jest TO! Cudowne połączenia i obłędny kolor. Uwielbiamy takie połączenia i do tego takie smaczne!