Magiczny składnik

Przepisy

Zielony koktajl wzmocnienia – jarmuż / gruszka / imbir / avocado / seler / pietruszka / banan

Zawsze się dziwię taką popularnością, jaką cieszą się wszelkiego rodzaju suplementy diety wzbogacające nasz organizm w witaminy i mikroelementy. Dziwię się tym bardziej, kiedy patrzę na funkcjonalny skład produktów takich jak warzywa, owoce, a także mięso, które spożywamy na co dzień. Są one pełne potrzebnych nam składników i jedyne co musimy robić, to stosować jak najbardziej zróżnicowaną dietę. Jeśli lekarz nie zaproponuje nam jakiejś specjalnej diety, wystarczy, że będziemy się odpowiednio odżywiać i nie potrzebujemy suplementów diety. Kocham dobre mięso, ale zdecydowaną podstawą mojej diety są sezonowe warzywa i owoce, wzbogacane importowanymi składnikami, tj. cytrusy, banany, awokado. Etc.

Ja raz na tydzień dwa, kiedy czuję się słabiej, miałem ciężki tydzień, lub trening nie idzie mi tak jak oczekiwałem, robię sobie specjalny koktajl. Taki koktajl można nazwać naturalnym suplementem diety, a tak naprawdę to nic innego jak dostarczenie sobie składników, o jakich zapomnieliśmy w ostatnim czasie, czyli jakby powrót do zdrowej normy. Idę do sklepu i kupuję przynajmniej 5 składników z tej listy i robię przez kilka dni koktajle na wzmocnienie. Nie wierzę w jakieś “magiczne” właściwości tych produktów. Organizm potrzebuje tych witamin i mikroelementów i mój koktajl je tobie dostarczy. Lubię proste rozwiązania, bez zbędnej filozofii i rytuałów.

Oczywiście, zmiksowanie takich składników jak seler naciowy, pietruszka czy imbir wymaga dobrego sprzętu. Mi pomógł robot kuchenny Kenwood Chef Titanium, który ma także napęd do blendera kielichowego. Poza mocą, lubię, że mogę go tak łatwo wymyć i zrobić kolejną porcję koktajlu.

Zastanawiam się jakie jest wasze podejście do zdrowych koktajli? Dajcie znać w komentarzach.

  • Składniki
  • Sprzęt

Składniki na 2 szklanki koktajlu:

  • łyżka świeżego imbiru
  • 2 garści jarmużu
  • pół gruszki gruszki
  • pół avocado
  • 1 łodyga selera naciowego
  • kilka gałązek pietruszki
  • pół banana
  • skórka i sok z jednej cytryny lub limonki
  • pół litra soku jabłkowego

Wykonanie:

Nie ma nic prostszego niż zrobienie takiego koktajlu. Umyj wszystkie owoce i warzywa. pokrój na mniejsze części i przełóż do blendera. Dolej soku jabłkowego, najlepiej takiego tłoczonego. Zblenduj na gładki koktajl. Jeśli trzeba to dolej więcej soku. Koktajl powinien dać się pić, a nie mieć konsystencji musu. Pij świeży.

koktajl-z-jarmuzem-zielony-koktajl-8 koktajl-z-jarmuzem-zielony-koktajl-1-2

koktajl-z-jarmuzem-zielony-koktajl-21

koktajl-z-jarmuzem-zielony-koktajl-22  koktajl-z-jarmuzem-zielony-koktajl-2 koktajl-z-jarmuzem-zielony-koktajl-16 koktajl-z-jarmuzem-zielony-koktajl-10

koktajl-z-jarmuzem-zielony-koktajl-7

Podsumowanie
Nazwa przepisu
Zielony koktajl wzmocnienia - jarmuż / gruszka / imbir / avocado / seler / pietruszka / banan
Opublikowany
Total
Średnia ocena
5 Based on 1 Review(s)

Komentarze

  • Tomek

    A gałka muszkatołowa do farszu czy sosu?;)

Close