Magiczny składnik

Przepisy

Śniadanie w stylu Omega 3

Pamiętacie mój przepis na bułki do burgerów? Kiedy je robiłem, została mi jedna na śniadanie. Gdy głodny otworzyłem lodówkę, okazało się, że poza podstawowymi produktami została mi tylko wędzona makrela. Sympatię do tej ryby przyniosłem z domu, w którym często służyła jako zdrowa przekąska. Makrela jest bardzo tłusta, ale to najzdrowszy tłuszcz jaki znamy. Ryba ta jest świetnym źródłem kwasów tłuszczowych Omega 3.

Nie będę się rozwodził. Przepis jest prosty. Komu z rana chce się gotować? Ma być szybko, smacznie i pożywnie. Proponuję pastę z makreli i gotowanego jajka. Połączenie idealne. Sami spróbujecie.

  • Składniki
  • Średnia wędzona makrela: 1 sztuka
  • Jajka gotowane na twardo: 2 sztuki
  • Jogurt bałkański: 2 łyżki
  • Musztarda sarepska: 2 łyżki
  • Majonez: 1 łyżka
  • Natka pietruszki: garść
  • Szczypiorek: do posypania
  • Sól i pieprz

Wykonanie:

1. Ugotuj 2 jajka na twardo. Możesz skorzystać z tej tabeli czasu gotowania.

2. Makrelę oddziel dokładnie od ości i umieść w misce.

3. Kiedy jajka będą chłodne, pokrój je w kostkę i przenieś do miski. Przy pomocy widelca połącz je z rybą. Dodaj majonez, musztardę i jogurt, połącz na gładką masę. Wsyp pietruszkę i wymieszaj delikatnie. Dopraw do smaku solą i pieprzem. Podawaj z pieczywem. Jeśli zostanie, wystarczy przykryć folią i pasta będzie idealna następnego dnia. Smacznego! 🙂

 

 

Podsumowanie
recipe image
Nazwa przepisu
Pasta z wędzonej makreli i jajek
Opublikowany
Czas przygotowania
Czas gotowania
Total

Komentarze

  • MMM pyszny smak dzieciństwa:) Tylko dziś jako leniuch zamiast rozgniatać widelcem zblendowałam 🙂

  • TomekCzajkowski

    Cieszę się bo mam feedback, że ludzie robią te przepisy i są zadowoleni 🙂

  • Ada

    Ja do takiej pasty dodaję jeszcze świeżą cebulę i ogórka kiszonego.

    • TomekCzajkowski

      Można i tak, na pewno wzbogaci strukturę pasty. Będzie co pochrupać 🙂